Detoxikácia. Téma nielen pre mamičky, ktoré už prestali kojiť, ale najmä pre tie, ktoré si toto nádherné obdobie naplno užívajú. Často počúvame, čo všetko nemôžu kojace matky: nemôžu držať diétu, nemôžu cvičiť, nemôžu jesť to, či ono. V týchto zákazoch je aj časť pravdy, ale detoxikovať organizmus je možné aj počas kojenia. Dôležité je, aby sme mali dostatočný príjem antioxidantov, dodržiavali pitný režim, prijímali dostatok probiotík a vláknin a tak si udržavali zdravú črevnú mikroflóru.

Antioxidanty nájdete v ovocí a zelenine a sú pre nás veľmi dôležité. Antioxidanty si môžeme predstaviť ako stoličky so šiestimi nohami, ktoré sú pevné a udržia nás. Voľné radikály sú naopak ako pokazené stoličky s tromi nohami. Antioxidanty dokážu opraviť voľné radikály. Ak je v tele nedostatok antioxidantov, voľné radikály nám napádajú zdravé bunky a podieľajú sa na celom rade závažných ochorení.
Pitný režim nie je o nič menej dôležitý pre náš organizmus. Samozrejme, nie je potrebné preháňať to s vodou. Čítala som už aj článok „odborníka“, v ktorom odporúča vypiť denne aspoň päť a viac litrov vody. Rozhodne nie! Váš ideálny pitný režim si ľahko vypočítate sami a to nasledovným spôsobom: na 10 kg váhy x 0,25l vody. Pri detoxikácií organizmu je voda veľmi dôležitá. Počas zbavovania sa jedovatých látok odporúčam zvýšiť množstvo na 0,30 l (max.). Zvyšovať množstvo vody je potrebné postupne. Prudké zvýšenie by nám mohlo nadmerne zaťažiť obličky. Voda nám pomáha odstraňovať toxíny z tela cez obličky. Avšak pozor, ak si chcete telo prečistiť, tak pite jedine neperlivú vodu, prípadne bylinkové čaje. Určite nepite žiadne sladené či iné nápoje, aj keby boli bez cukru. Bolo by to podobné, akoby ste dávali do pračky alebo umývačky riadu coca colu.
Probiotká sú prospešné baktérie, ktoré podporujú náš imunitný systém, naše trávenie, chránia nás pred rôznymi závažnými ochoreniami, pomáhajú nám pri liečbe zápalových ochorení. Počuli ste už vetu imunita sa začína v hrubom čreve? Každému odporúčam raz za tri mesiace uskutočniť probiotickú kúru. Pri ochoreniach alebo po skončení užívania antibiotík to je nevyhnutnosť.
A nezabúdajme na vlákninu, ktorá ako malý hrebeň odvádza odpadové látky z tela cez hrubé črevo. Odbornejšie vyjadrené, očisťuje náš tráviaci trakt. Ak je naša strava chudobná na vlákninu, je malý objem stolice, odpadové látky ostávajú v hrubom čreve a z dlhodobého hľadiska nám môžu spôsobovať ochorenia hrubého čreva. Pri strave bohatej na vlákninu je potrebné piť dostatok vody. Vláknina sa nachádza vo väčšine rastlinných potravín.

Ak budete dodržiavať tieto rady, postupne vám začnú ubúdať kilá a začnete sa cítiť oveľa lepšie. Táto zásada je všeobecná a týka sa všetkých, nielen dojčiacich matiek.

The following two tabs change content below.
Rozália Kováčová

Rozália Kováčová

Volám sa Rozália Kováčová a som kvalifikovaná výživová poradkyňa, ktorá sa o dôležitosti zdravého stravovania presvedčila sama. Moja dcéra mala 5 mesiacov, keď sa jej začal prejavovať atopický ekzém, najprv tu a tam, ale časom sa jej ekzém rozšíril po celom tele. Minulý rok som sa začala odborne vzdelávať v oblasti výživy v Bratislave a potom v Prahe. Ekzém mojej dcéry sa natoľko upravil, že nemusíme brať lieky a nepotrebujeme ani kortikoidy. Preto som presvedčená o tom, že zdravá a vyvážená strava môže veľmi pozitívne vplývať na naše zdravie.
Rozália Kováčová

Latest posts by Rozália Kováčová (see all)